Portálok

Kulcsszavak: Portál, horizontális portál, vertikális portál

Célja: adott témakörben lévő információk és linkek kategorizált gyűjtése.

 

A portálok leggyakrabban valamilyen linkgyűjtemény, hivatkozásgyűjtemény illetve információk tárháza. A látogatók számára kínál hasznos olvasnivalót, információt. Az oldal üzleti modellje alapján a hirdetési felületek, eladására koncentrál. Ha részletesebben megnézzük, akkor két  fajtáját találjuk, a horizontális és vertikális portálokat.

 

Horizontális portál

Célja: Széles kínálatot felmutatni és sok látogatott vonzani, minőségük nem szempont.

 

Általában a látogató megérkezése után, megtalálja, ami érdekli, és azonnal megy is tovább, vagyis csak átmenő forgalmat produkál. Széles a kínálat, nagyok a gyűjtemények. Ezzel próbálnak meg látogatókat szerezni. Bevételt a hirdetési felületek eladásából szereznek. Kicsit jobbak azok az oldalak, amik önmagukban is sok információt gyűjtenek össze.

Ezekkel, az oldalakkal rengeteg munka van, sok emberrel kell közösen dolgozni. Másrészt a felfuttatása sok időt igényel, és amíg nem lesz a portál kvázi márkanév addig a hirdetők sem jelennek meg így bevételre sem számíthatunk.

 

Vertikális portál

Célja: Szűk kínálattal egy célpiac igényeit kiszolgálni.

 

Csak egy szűk réspiacra fókuszál, abban akar nagyon részletesen elmerülni. Minőséges látogatók a cél. Ezért ebben a témakörben sok információt tartalmaz, vagyis a látogatókat a honlapunkon tartják. Természetes ezen túl a célpiacot érdeklő témákról sok hivatkozást tartalmaz.

Ezeken, a honlapokon kiválóan lehet értékesíteni a célpiacot érintő termékeket, illetve hirdetési felületeket eladni, azon márkaépítést fojtatni.