Online katalógus

Kulcsszavak: online katalógus, online marketing, seo, keresőoptimalizálás, webáruház

Célja: nagy mennyiségű, általában nagy értékű termékek részletes bemutatása.

 

Az online katalógus alkalmas, nagy mennyiségű, nagy értékű termék bemutatására. Egy jól felépített online katalógus alkalmas arra, hogy nagy mennyiségben értékesítsen. Jó esetben tartalmaz interaktív elemeket, komplett vevőkiszolgálást, tárgyalástechnikai elemeket.

Szerkezetét tekintve egy nagyobb strukturált honlaphoz hasonlít, amit egy webáruházzal ötvöznek. A termékeket több szempont alapján lehet kikeresni, megtalálni. A termékek megjelenítése leginkább egy valós papír alapú katalógushoz hasonlít. Vagyis megtalálhatunk a termékről legalább 1 termékfotót, de gyakran ennél többet is. Megtaláljuk a termék paramétereit, előnyeit. Olvashatunk róla részletes leírást, vagyis bemutatják nekünk a terméket. Egyes esetekben a vásárlók is kommentálhatják a tappasztalaikat.

Gyakran találhatunk rajta kapcsolat felvételi lehetőséget, a kosár funkció működhet, de célszerűen ajánlat kérésként használják csak. Mindenképpen érdemes valamilyen aftersale rendszert beépíteni a katalógusba.

A webáruházzal ellentétben az online katalógus főleg nem összehasonlítható, vagy nehezen összehasonlítható termékeket kínál. Vagyis a marketing szövegeken nagyon sok múlik mivel már nem az ár a döntő szempont. Jó stratégiát kialakítva a versenyelőnyök jól kijöhetnek, de pont ezért a versenyhátrányok is előtérbe kerülnek.

Sokat kell a katalógussal foglalkozni. A termékeket állandóan naprakészen kell tartani. A marketinget folyamatosan kell monitoringózni és beavatkozni. Figyelni kell, a fizetet online marketing rendszereket. Tesztelni kell a tartalmat. Szinte folyamatosan kell figyelni a forgalom alakulását.