Hogyan alakult ki egy sikeres szolgáltatás struktúra, amely az ön cégére is pozitívan hathat?
Egy ősi sugallat, amely megváltoztatta az életem.
Testvéremmel együtt sokat utazunk. Szeretünk világot látni. Az ilyen utazásaink során sok érdekes felfedést és élményt szerzünk.
Nemrég, Iránba jártunk. Megmásztuk az 5672 méter magas Damavandot. Bejártuk az ősi perzsa városokat, a régi barlangtemplomokat. Éreztük a sivatag illatatát, a mecsetek ősi vallásos hangulatát. Sétáltunk a több kilométer hosszú bazárok forró forgatagában. Gyakran teljesen magával ragadott a hely hangulata. Ezen esetek egyikéről szeretnék most írni.
Egy nagyon forró napon indultunk Sirázból egy gyönyörű perzsa városból. A sivatagon keresztül haladtunk egy rozzant kis taxival. Célunk az ősi Persepolisz városát bejárni. Egyszerűen lenyűgözött a hely, a hatalmas sziklaszobrok, a rengeteg oszlop, és az egész hely mérete, ahogy a vizet kezelték. A régi festményeken és kőfaragásokon keresztül próbáltam beleélni magam az akkori kor embereinek életében. Elképzeltem a mindennapi életüket, elképzeltem, hol és mit ehetek, milyen konfliktusaik lehetek. Milyen lehetet egy szerelem, egy udvarlási folyamat. – Valószínű nagyon hasonló lehetet mind a miénk.
És ekkor ott a romok között, a hadseregekről, a hadvezetésről, a nagy csatákról kezdtem el merengeni. Hogyan szervezhették a hadseregüket, kiből álltak a hadseregek. Telefonok nélkül milyen kommunikációs eszközöket használhatott egy ilyen méretű birodalom. Elkezdtem a sikerről – az egyik fő érdeklődésű témámról – gondolkodni. Mi kell egy sikeres hadsereghez? Mi kell egy sikeres stratégiához? Milyen taktikai lépéseket használtak akkor. És ekkor, ott a forró romok és oszlopok között, nagy izgalom fogott el. Éreztem, hogy ráleltem valamire. Valamire, ami nagyon fontos! Egy alapelvre. Már nem a forróság volt a fontos, hanem a felismerés. Egy kép vagy sugallat volt ez leginkább.
És mi volt ez a sugallat?
Leginkább egy analógia. Két hadsereg csatázik, az egyik nyer, a másik nem. Az egyik sikeres a másik nem. De a történelem során voltak olyan hadseregek, akik szinte folyamatosan csak győztek.
Mi a sikerüknek az oka?
A sugallat az volt, hogy a cégek, illetve az értékesítési honlapjaiknak a sikerét, ugyanaz a 3 dolog okozza. Ugyanaz a 3 dolog, ami egy hadsereget sikeressé tesz. Egyszerűen, nehéz elhinni, hogy csak ennyi kell hozzá. Alig vártam, hogy a gondolataimat leírhassam. Alig vártam, hogy hazaérjek, hogy a témának kicsit utána tudjak olvasni.
Hazaérésem után, utánanéztem a hadviselés tudománynak. Amit ott találtam nagyon meglepett. Az igazság még meghökkentőbb volt mind, amit vártam. A 3 dolognak megfelelően átszerveztem a cégemet, kidolgoztam az új szolgáltatásokat. Meglepő mi? Véletlenül pont 3 szolgáltatásom van.
A felismerés:
- Stratégia
- Taktika
- Operatív munka
Az egyik nagy hadvezér, Nagy Sándor volt. Kiváló stratéga, Kiváló harcos, aki Hatalmas Birodalmat épített fel. Szinte sosem vesztett.
Hogyan volt erre képes, amikor az egész birodalmát szinte gyerekként kezdte el felépíteni?
A titok, hogy jól hangolták össze a 3 dolgot, a hadviselés 3 szintjét.
Stratégia feladatai:
Vezérkar kiképzés, katonák toborzása, katonák kiképzése, vízió kialakítása és elfogadtatása, fegyverzet kifejlesztése, létrehozása, logisztikai rendszerek megtervezése. És a végén a csata helyszínének kiválasztása.
Taktika feladatai:
Csata elkezdése után mi történjen. Hogyan osztjuk be az erőforrásokat, ki támad, ki vonul vissza. Mikor milyen fegyvereket használunk? Vagyis a csatát hogyan vezényeljük le.
Operatív munkák:
Ez egyszerű, de létfontosságú. Ha azt mondják, támadás, akkor a katonák tényleg támadnak. Ha azt mondják visszavonulás, akkor tényleg visszavonulnak. Vagyis pontosan végrehajtják az utasításokat.
A Sikerhez a három szint tökéletesen együtt kell működjön.
És most jön a meglepetés. Nagy Sándor egyedül sosem lett volna képes arra, amit véghezvitt. A Stratégiát az apja kezdte el. Jóval Nagy Sándor születése előtt elkezdte kiépíteni a hadsereget, a fegyvereket, elkezdte kiképezni a vezérkart. Nagy Sándort gyerekkora óta erre nevelték. Tanították stratégiára, tanították taktikára és kiképezték, hogyan kell végrehajtatni a feladatokat. Mire tinégyer lett, már mindent tudott. A Stratégia, a hadserege 22 éve épült már. És indulhatott a világ meghódítására.
Ez a gondolatmenet fogot meg igazán. Ekkor végignéztem a cégemen, illetve végignéztem a piacon lévő konkurenciákon. Kivétel nélkül mindenki – köztük én is – csak a Taktikával foglalkozott. Szélesebb kört is megvizsgáltam: 1 embert találtam, aki a Stratégiával foglalkozott. És találtam sok céget, akik Operatív munkákkal foglalkoztak. Sajnos Stratégia és Taktika nélkül.
Kicsit elkényelmesedtünk?
Ezek után nagyon sok munkával kidolgoztam azt a 3 szolgáltatást, ami a 3 szintnek felel meg az online világban. Tényleg csak együtt van igazán értéke. De most nem ez a lényeg.
Végűl ennek az Iráni útnak, ennek az érdekes felismerésnek köszönhetem a Sikert. Felismertem és utánajártam egy gondolatnak. Egy belső sugallatnak. Kívánom nektek is, ha jön egy sugallat kövessétek. Lehet, hogy valami nagy titkot találtok. Lehet, hogy megváltozik tőle az életetek. Lehet, hogy ti is ennek köszönhetően, a végén sok ember életén tudtok majd segíteni. Lehet, hogy sok cégen tudtok majd segíteni.
Kérlek, ha van valami értékes a birtokotokban, osszátok meg ti is másokkal, mert így jobb lehet a világ.