Értékesítési mikrosite
Kulcsszavak: értékesítés, microsite, minioldal. értékesítési weboldal, online marketing, marketing stratégia
Célja: 1 darab termék vagy 1 darab szolgáltatás értékesítése.
Ezek az oldalak már jelentős bevételt hozhatnak. A honlap szerkezetileg igen egyszerű, általában csak egy hosszabb oldalból áll. Ezt az oldalt kiegészítheti néhány rövid segédoldal. Az esetek többségében az oldal statikus. Egyetlen extra az oldalon a regisztrációs felület, ami vagy megrendelő form, vagy hírlevél feliratkozási lehetőség.
Maga az oldal szerkezete, megtervezése és felépítése már jóval több szaktudást igényel. Itt komoly marketing eszközöket, illetve komoly marketing stratégiát kell kidolgozni. Részletes piackutatás, és célpiac meghatározás szükséges egy sikeres (pénzt termelő) oldal létrehozásához.
A értékesítési honlap elkészítése után nagyon komoly tesztelés és utókövetés szükséges. Keresésoptimalizálás, konverziós ráták optimalizálása itt a legfontosabb feladat. Mialatt az értékesítési minioldalt napok alatt elkészíthetjük, addig a az oldal beállítása, optimalizálása több hónapot is elvehet. Az hogy mennyi ideig tart az részben a célpiactól, másrészt a ráfordított online marketing pénzektől függ. Több pénzel több tesztet és ezáltal több visszajelzést lehet elérni, így az optimalizálást hamarabb lehet használható szintre emelni.
Sajnos ezek az oldalak nem alkalmasak több termék vagy termékcsalád értékesítésének megoldására. Viszont ezekből megfelelő kiegészítésekkel, kiterjeszthetjük több termék eladására, például egy céghonlap-pal keverve egy strukturált honlapot szerkeszthetünk.