Webáruház

Webáruház

Kulcsszavak: webáruház, webshop, SEO, onlinemarketing, internetes bolt, bevásárlókosár

Célja: nagy mennyiségű jól összehasonlítható, általában kis értékű termékek automatikus értékesítése.

 

Ezek már teljes egészében dinamikus felépítésű honlapok. Jól meghatározott termékkörrel rendelkeznek és jól definiált célközönséget szólít meg. Kivitelezés szempontjából több megvalósítás létezik, de vannak közösen elfogadott kötelező elemek. Ilyen kötelező elemnek tekinthető a „kosár”. A kosár kezelésén túl a webáruház egy teljes értékesítési ciklust meg kell tudjon oldani. Vagyis valamilyen online fizetési rendszert, és ehhez tartozó számlázási rendszert is csatolni kell.

A webáruházban értékesíthető termékek viszonylag jól definiálhatóak. Általában kis értékűek csak ritkán lehet nagy értékű terméket webáruházból vásárolni. A termékeknek jól összehasonlíthatóaknak kell lenniük, illetve a minőséget is pontosan kell meghatározni. Vagyis a vevő kell tudja, hogy pontosan mit fog kapni. Könyvek, CD-k, ruhaneműk kiválóan alkalmasak webáruházaknak és webshopoknak.

Eben a kategóriában két nagy csoportot tudunk megkülönböztetni, Az egyik az „áruház” a másik a „bolt”. Webáruházban széles a termék kínálat. Sok különböző terméket kínál amiket általában kategóriákban rendeznek. Gyakran több szempont alapján is tudnak termékeket válogatni. A bolt típusnál viszonylag szűk termékskálával dolgoznak, gyakran egy cég kínálatát találhatjuk meg itt. Ezeket akár márkaboltnak vagy szakboltnak is nevezhetjük.

A célpiac tudatos vásárlókból áll, tudják, mit akarnak. Ők a kész vevők, ezért a mellébeszélő marketinget csak óvatosan alkalmazhatjuk, inkább a térjünk a lényegre hozzáállás a célravezető.

Mivel csak kész vevőket tud kiszolgálni ezért jól kiépített piacokon működnek. Amiből az következik, hogy egyrészt a piaci verseny elég jelentős, gyakran vezethet árharchoz. Másrészt azt is jelenti, hogy új termék értékesítse nehézkes, komoly marketingmunkát és sales oldal hálózatott igényel.