Belépő termék
Amit először megvesznek az emberek. Ez az első tranzakció, ez már megéri az árát. Ez az összeg már számít a vevőnek. Pl: cashflow játék 2 000 Ft (ezért már lehajol az ember ha leejti). Lényege, hogy minél több érdeklődőt vásárlóvá konvertáljon. Sokan a főterméket nyomják állandóan (pl: 3 napos tanfolyam) de erre a konvertálás szinte nulla.
Ezzel a módszerrel nem ajtóstul rontunk a házba. Kis termékkel kezdünk és lépkedünk felfelé a csúcstermék felé ->termékpiramis.
Pl: egy bemutatóelőadást is lehet úgy átalakítani, hogy infot adjon és esetleg lehet érte pénzt kérni. Fontos emberek idővel fizetnek pénz helyett ha rászánnak pl. 1 órát egy előadásra.
Csali
Valamit adunk és cserébe megkapjuk az elrhetőségeit pl: tanulmány, recept, infotermék, ingyenes minta, video. Ennek mértékét a piac keménysége határozza meg.
Összefoglaló
Csalival kapunk elérhetőséget, belépőtermékkel konvertáljuk vásárlóvá, ekkor megváltozik a játék és kialakul a bizalom.
Játék
Az ügyfeleidről, mint egy homogén közegről érzelmesen beszélni. Mit isznak, mi a hobbyjuk, golfoznak-e, stb. ha széles célközönségre lősz, akkor nehéz hirdetni. Ha elkezdesz rendszert építeni, nőni fog a konverzió. Minél pontosabban ismered a célközönséged, annál olcsóbban és hatékonyabban tudsz hirdetni.
Tudnod kell:
- Kik ők
- Mit akarnak
- Hogyan akarják
Úgy kell belőni, hogy megkérdezzük az ügyfeleket, de pontosan kiket?
Tisztázni kell, hogy milyen emberekkel akarunk együtt dolgozni, kikből akarsz többet szerezni.
Pl: Office Depot cégvezetőknek hirdetett de a titkárnők a döntéshozók ezért a futár ajándékokat vitt nekik, pl: csoki, cukor, kávé